Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Lubelskiej
Anna Ozner – wokal
Hadrian Filip Tabęcki – fortepian, aranżacje
Leszek Mieczkowski – dyrygent
Program:
Astor Piazzolla Libertango z filmu Frantic
Herman Hupfield As time goes by z filmu Casablanca
Suita sensacyjna (opr. Hadrian Filip Tabęcki)
Nino Rota** A time for us z filmu Romeo i Julia
Hadrian Filip Tabęcki Lejdistango z filmu Lejdis
Goran Bregović Mesecina z filmu Underground
Suita awanturnicza (opr. Hadrian Filip Tabęcki)
Hans Zimmer Now we are free z filmu Gladiator
Suita na motywach z filmu Titanic
Suita na motywach muzyki filmowej Ennio Morriccone
Suita na motywach z filmu Ojciec chrzestny (opr. Hadrian Filip Tabęcki)
Thomas Newman tytułowa piosenka z filmu Skyfall
Suita bohaterska (opr. Hadrian Filip Tabęcki)
Suita na dobranoc (opr. Hadrian Filip Tabęcki)
Francis Lai* Where do I Begin? z filmu Love story*
Ile razy wystarczyło kilka pierwszych dźwięków, by serce przyspieszyło, a przed oczami stanęły sceny z dobrze znanych filmów? Muzyka ma niezwykłą moc – nie tylko buduje nastrój, ale także ożywia wspomnienia i wywołuje obrazy z ekranu. Dzisiejszego wieczoru zanurzymy się w melodie, które na zawsze wpisały się w historię kina, stając się ponadczasowymi przebojami. Aranżer i solista Hadrian Filip Tabęcki sięgnął po ikoniczne utwory, które znamy z takich filmów jak „Love Story”, „Ojciec chrzestny”, „James Bond” czy „Titanic”.
Koncert otworzy prawdziwy symbol tanga nowoczesnego – „Libertango” Astora Piazzolli. To muzyka pełna napięcia, w której klasyczne tango splata się z nowoczesnym brzmieniem, tworząc elektryzującą mieszankę emocji. W filmie „Frantic” Romana Polańskiego utwór ten idealnie oddaje atmosferę zagubienia i niepewności, towarzyszącą bohaterowi. Następnie usłyszymy melodię, która stała się niemal synonimem romansu i nostalgii – „As Time Goes By” z „Casablanki”. Ta subtelna kompozycja to nie tylko muzyczne tło historii miłosnej, która przetrwała próbę czasu, ale też jedna z najbardziej rozpoznawalnych melodii w historii kina, zapamiętana dzięki kreacjom Humphreya Bogarta i Ingrid Bergman.
Nie zabraknie także wzruszającego tematu „A Time for Us” Nino Roty, który towarzyszył tragicznej miłości Romea i Julii w filmie Franco Zeffirellego. To jedna z najpiękniejszych melodii, jakie powstały z myślą o wielkim ekranie – pełna liryzmu, przenosząca nas do świata młodzieńczych uczuć, które muszą zmierzyć się z trudną rzeczywistością. Z kolei „Mesecina” Gorana Bregovića to eksplozja bałkańskiej energii. W filmie „Underground” Emira Kusturicy staje się hymnem dzikiej radości i buntu, pełnym żywiołowości i nieokiełznanego temperamentu, który doskonale oddaje klimat tego surrealistycznego dzieła. Przeniesiemy się także do starożytnego Rzymu dzięki muzyce Hansa Zimmera z filmu „Gladiator”, gdzie główny bohater walczy nie tylko o życie, ale także o sprawiedliwość.
Na zakończenie usłyszymy „Where do I Begin?” – temat z „Love Story”, opowieści o miłości silniejszej niż przeciwności losu. Delikatna melodia Francisa Lai, pełna czułości i melancholii, jest kwintesencją romantyzmu, który chwyta za serce nawet po wielu dekadach od premiery filmu.
Strefa I
Bilet normalny – 150 zł.
Strefa II
Bilet normalny – 100 zł.
Bilet ulgowy – 80 zł.
Bilet grupowy (11-40 os.) – 80 zł.
Bilet grupowy (powyżej 40 os.) – 75 zł.
Strefa III
Bilet normalny – 60 zł.
Bilet ulgowy – 40 zł.
Bilet grupowy – 40 zł.
UWAGA!
Koncert wchodzi w skład karnetu na styczeń. Koncerty wchodzące w skład karnetu – 11.01, 17.01, 24.01 oraz 31.01. Karnet do kupienia tylko w kasie Filharmonii. Karnet nie dotyczy miejsc objętych biletem premium.
Strefa II
Karnet normalny – 256 zł (64 zł / koncert).
Karnet ulgowy – 192 zł (48 zł / koncert).
Strefa III
Karnet normalny – 160 zł (40 zł / koncert).
Karnet ulgowy – 96 zł (24 zł / koncert).
Proszę czekać